Dustin Hoffman yönetmenlik kariyerinin başlangıcını sıcak bir hikaye ile yapıyor. Film yaşlılığı anlatırken muadillerinden farklı olarak ılımlı bir yolu tercih ediyor.
Her oyuncu gün gelecek yönetmenlik yapacaktır! İki OSCAR’lı oyuncu Dustin Hoffman da oyuncu/yönetmen kervanına katıldı. Unutulmaz oyunculuklarının ardından Hoffman biraz naif biraz eğlenceli ama her şeyi dozunda sakin bir anlatımı tercih ettiği Dörtlü ile bu hafta sinemalarda.
İstanbul Film Festivali çerçevesinde gösterilen Dörtlü huzurevinde yaşayan dört ana karakter, emekli müzisyenler Jean, Cissy, Reginald ve Wilfred üzerine kurulu. Jean gruba en son katılan ama en çok da sorun çıkartan karakter. Emektar Maggie Smith’in ete kemiğe bürüdüğü Jean ile aktris, pek meşhur İngiliz soğukluğu ile asaletini şahane şekilde bir araya getirmeyi başarıyor.
Yıllardır bir araya gelmeyen müzisyenlerin huzurevine bağış toplamak için her yıl düzenlenen balo sebebiyle yolları kesişmesi ve aradan geçen sürede yaşadıklarının onların ilişkisini nasıl etkilediğini izliyoruz. Film temelde yeni bir şey anlatmıyor. Anlattığını da yeni veya çarpıcı bir şekilde izleyiciye sunmuyor. Belki de filmin başarılı olmasındaki en önemli etken yönetmenin oyuncu sevgisi zira Hoffman’ın oyuncularına duyduğu sevginin doğal uzantısı olarak basit bir hikâyeyi yıldız parlaklığında perdede izleme şansını elde ediyoruz. Nazar boncuğu misali rahatsız eden tek şey filmin temposu…
Maggie Smith, Billy Connolly, Tom Courtenay, Pauline Collins ağız birliği yapmışçasına yönetmenlerinin onlara duyduğu hayranlık ve sevginin gücüyle karakterlerini üç boyutlu hale getirmekte hiçbir sıkıntı yaşamıyor. Sonuçta OSCAR başta olmak üzere geçen yıl dağıtılan tüm ödüllerde kendine haklı bir yer edinen Aşk ile zıt bir noktaya konumlanarak yaşlılığı daha kabul edilir bir şekilde anlatan Hoffman’ın bir sonraki filmi ne olacak merak etmeden duramıyorum. » Dörtlü film sayfası |