Bu sayfada yeralan verilerin tamamı özgün içeriktir. Antrakt Sinema’dan izin almadan tamamı ya da parçası kopyalanamaz, kullanılamaz.

 

Sundance Festivali “Sarmaşık”ı dünyaya tanıtacak

Hakan Sonok Yazıları

“Gişe Memuru”yla adını duyuran Tolga Karaçelik’in yönettiği “Sarmaşık”  Robert Redford tarafından kurulan  ve dünyanın en önemli film festivallerinden biri olan Sundance’ın Dünya Sineması Bölümü’nde yarışacak 12 konulu film arasına seçildi…Sundance’ın bu bölümüne  seçilen ve 2012’de burada yarışan  Raşit Çelikezer’in “Can” adlı filmi ödüllendirilmişti…

İlk kez 1985’te düzenlenen Sundance Film Festivali’nin 31.si  22 Ocak-1 Şubat 2015 tarihleri arasında düzenleniyor…

“Sarmaşık” bir armatörün iflâs edip ortadan kaybolmasının ardından, deniz hukuku gereği gemide hapis kalan ve hiçbir yere gidemeyen beş gemici ile bir kaptanın arasındaki hiyerarşik mücadeleyi anlatıyor.

Nadir Sarıbacak, Kadir Çetin, Hakan Karsak, Osman Alkaş, Seyithan Özdemir, Onur Öztürk, Ömer Acar ve Ahmet Baki Kurtuluş’un baş rollerinde olduğu “Sarmaşık”ta Türk sinemasının en iyi görüntü yönetmenlerinden Gökhan Tiryaki’nin imzası var…

Gökhan Tiryaki, Nuri Bilge Ceylan ile “Kış Uykusu”, “Bir Zamanlar Anadolu’da”, “Üç Maymun”, “İklimler”, Çağan Irmak ile “Issız Adam”, “Karanlıktakiler”, “Prensesin Uykusu”, “Dedemin İnsanları”, “Tamam mıyız?”, “Unutursam Fısılda”, Taylan Kardeşlerle “Vavien”, Yılmaz Erdoğan ile “Kelebeğin Rüyası” ve Kerem Deren ile “Bi Küçük Eylül Meselesi” filmlerinde çalışmıştı…

Yapım: Insignia Yapım, Kala Film, CinCromatix Kg
Yapımcı: Tolga Karaçelik, Bilge Elif Turhan
Yönetmen: Tolga Karaçelik
Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki
Montaj: Evren Luş
Müzik: Ahmet Kenan Bilgiç
Twitter: twitter.com/Sarmasikfilmi
http://www.imdb.com/event/ev0000631/2012

“Can”ın konusu:
Ayşe ve Cemal birbirlerini çok sevmiş ve evleneli daha birkaç yıl olmuştur. Kaçarak geldikleri Büyükşehir’de geçinebiliyor ve mutlu mesut yaşıyorlardır. Tek eksikleri bir ‘çocuk’tur. Normal yollardan çocuk sahibi olamayınca Cemal’in zoruyla yasadışı yollara başvururlar. Ancak bu kararları onların yuvasını dağıtacaktır. Başından beri bu duruma karşı tavır alan Ayşe çocuğu bir türlü bağrına basamaz ve çocuk bir yaşına gelirken Cemal evi terk eder. Ayşe çocukla bir başına kalır. Ondan kurtulmak için her yolu deneyecek ama bir türlü başaramayacaktır. Cemal’in ise artık bambaşka bir hayatı vardır.

“Can” için Yönetmeni Raşit Çelikezer’in Görüşü
Bu film; aileler ve çocukları üzerine bir film, toplumdaki yerini dengelemeye çalışan insanların öyküsü. Anne-baba olmayı, sabretmeyi, sevgiyi, gururu ve pişman olmayı anlatıyor.

Onların suçu; bir canlıyı, bir insanı ‘satın almak’. Bu ailenin böylesine bir kararı aldıktan sonra, bir çeşit cehenneme dönen hayatlarını son ayrıntısına kadar deşmek istedim bu filmde. Ve o muhteşem ‘karar anları’yla onları yeni hayatlarına uğurlamak.

Bu dünyaya bir çocuk getirme duygusu bende hep çok zayıftı. Bir insanın yetişmesi için en uygun zemini, ortamı hazırlamadan buna kalkışmak bana hep ‘delilik’ gibi geliyordu. Zor bir dünyada yaşıyorduk ve birinin daha buna katılıp katılmaması fikriyle otuz yedi yıl boğuştum. Şimdi biraz daha rahatım. ‘Baba olmaya’ çalışıyorum… Kızım artık beş yaşında... Ve onun bitmek tükenmek bilmeyen bir ‘parkta oynama’ tutkusu var...

http://www.sundance.org/blogs/news/us-world-and-next-films-announced-for-2015-festival

Ana Sayfa | Film Arşivi | Gelecek Program | Haberler | Gişe Raporu | Köşe Yazıları

Mesafeli Satış Sözleşmesi | Teslimat ve İade Şartları | Gizlilik Politikası

© Antrakt Sinema Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır