Bu sayfada yeralan verilerin tamamı özgün içeriktir. Antrakt Sinema’dan izin almadan tamamı ya da parçası kopyalanamaz, kullanılamaz.

 

2017 yılı OSCAR adayı filmlerde kullanılan kameralar

Sema Fener Yazıları

Günümüzde dijital çekim yapan elektronik kameralarla elde edilen görüntülerin detay kaydetme, keskinlik, renk doygunluğu ve yüzeysel olmayan üç boyutlu görüntü yakalama özelliklerinin film görüntülerinden aşağı kalmadığını göz önüne aldığımızda aday filmlerin çoğunda ARRI Alexa gibi uzun metraj çekimlerde tercih edilen lider dijital kameraların kullanılması sürpriz olmadı demek yerinde bir tespit olur.

Ama yine de Theodore Melfi’nin Hidden Figures, Denzel Washington’un Fences ve Damien Chazelle’in ödül rekortmeni filmi La La Land  gibi projelerde geleneksele sadık kalınarak film kameraları tercih edilmiş.

Filme çekilen üç film de yönetmenlerinin, Tim Burton, Wes Anderson, Iñárritu filmleri gibi, hikaye anlatımında görüntüye fazla yüklendiği filmler.

Çağdaş bir masal anlatan La La Land filminin yönetmeni Damien Chazelle, filminin CinemaScope formatta çekilen 1950’li yılların müzikallerine benzer bir tarz yakalamasını isteyerek dijital çekim yerine filme yönelmiş. Panavision firması onlar için özel bir buzlu cam (İng.Ground Glass) ve anamorfik objektif tasarlamış. Yönetmen Damien, anamorfik objektiflerin görünüm oranlarını (görüntü karesinin genişliği ile yüksekliği arasındaki oran, İng. Aspect Ratio) ve yarattığı hafif distorsiyonu sevdiği için filmin büyük kısmı super35mm 2x anamorfik 4-perf 2.55:1 CinemaScope formatta çekilmiş. Gündüz harici çekimler daha ince gren (filmin tanecikli yapısı) ve daha yumuşak bir kontrast elde etmek için hızı 100ASA’ya düşürülecek şekilde -1 stop pull (düşürülmüş) proses edilen KODAK VISION3 250D Color Negative Film 5207’ye çekilmiş. Gündüz ve gece dahili sahneler ise benzer yöntemle daha ince gren (filmin tanecikli yapısı) ve daha yumuşak bir kontrast elde etmek için hızı 200ASA’ya düşürülecek şekilde -1 stop pull (düşürülmüş) proses edilen KODAK VISION3 500T Color Negative Film 5219’a çekilmiş.

Sebastian ve Mia’nın eski model 35mm projeksiyon makinesi önünde ev yapımı filmleri izlerken olduğu gibi bazı özel sahnelerde ise 16mm KODAK VISION3 250D Color Negative Film 7207 üzerine anamorfik çekimler yapılmış.

OSCAR adayı filmlerin çekimlerinde kullanılan kameraları ve objektifleri şimdi sırasıyla inceleyelim.

Arrival

Adaylıklar:

En İyi Film: (Shawn Levy, Dan Levine, Aaron Ryder, David Linde).

En İyi Yönetmen: Denis Villeneuve.

En İyi Görüntü: Bradford Young.

Kamera: ARRI Alexa XT M/Plus.

Objektifler: Camtech Vintage Ultra Prime, Kowa Cine Prominar ve Zeiss Super Speed.

Hacksaw Ridge

Adaylıklar:

En İyi Film: (Bill Mechanic, David Permut).

En İyi Yönetmen: Mel Gibson.

Kameralar: ARRI Alexa XT Plus, RED Epic Dragon.

Objektifler: Panavision Primo, Primo V, Leica Summilux-C ve Angenieux Optimo.

Lion

Adaylıklar:

En İyi Film: (Emile Sherman, Iain Canning, Angie Fielder).

En İyi Görüntü: Greig Fraser.

Kameralar: ARRI Alexa XT/XT M, RED Dragon (hava çekimleri).

Moonlight

Adaylıklar:

En İyi Film: (Adele Romanski, Dede Gardner, Jeremy Kleiner).

En İyi Yönetmen: Barry Jenkins.

En İyi Görüntü: James Laxton.

Kamera: ARRI Alexa XT Plus.

Objektifler: Hawk V-Lite ve Angenieux Optimo A2S.

Hell or High Water

Adaylıklar:

En İyi Film: (Carla Hacken, Julie Yorn).

Kamera: ARRI Alexa XT Studio.

Objektifler: Hawk V-Lite, Angenieux Optimo ve Optimo A2S.

La La Land

Adaylıklar:

En İyi Film: (Fred Berger, Jordan Horowitz, Marc Platt).

En İyi Yönetmen: Damien Chazelle.

En İyi Görüntü: Linus Sandgren.

Kameralar: Panavision Panaflex Millennium XL2, Aaton A-Minima.

Objektifler: Panavision E-, C-Series, custom objektifler.

Hidden Figures

Adaylıklar:

En İyi Film:(Donna Gigliotti, Peter Chernin, Jenno Topping, Pharrell Williams, Theodore Melfi).

Kameralar: Arriflex 416, Panavision Panaflex Millennium XL2.

Objektifler: Panavision Ultra Speed MKII, Panavision Primo, E-, T-Series, ATZ ve Canon.

Fences

Adaylıklar:

En İyi Film: (Scott Rudin, Denzel Washington, Todd Black).

Kameralar: Panavision Panaflex Millennium XL2.

Objektifler: Panavision C-Series, ATZ ve AWZ2.

Manchester by the Sea

Adaylıklar:

En İyi Film: (Matt Damon, Kimberly Steward, Chris Moore, Lauren Beck, Kevin J. Walsh).

En İyi Yönetmen: Kenneth Lonergan.

Kamera: ARRI Alexa XT.

Objektifler: Canon K35 ve Angenieux Optimo.

Silence

Adaylıklar:

En İyi Görüntü: Rodrigo Prieto.

Kameralar: ARRI Alexa Studio, Arricam LT.

Objektifler: Zeiss Master Anamorfik ve Angenieux Optimo.

Ana Sayfa | Film Arşivi | Gelecek Program | Haberler | Gişe Raporu | Köşe Yazıları

Mesafeli Satış Sözleşmesi | Teslimat ve İade Şartları | Gizlilik Politikası

© Antrakt Sinema Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır