Haftanın Yeni Filmleri 26.08.2020  (Dünyadaki ilk ticari vizyonu: 17.07.2020 - Amerika Birleşik Devletleri)

» Sinemalar ve Seanslar
Türkçe DublajImax4DX,  

Christopher Nolan
Film İle İlgili Makaleler
Deniz Yavuz - Sinemalarda yüksek güvenlik önlemleri
Deniz Yavuz - Tenet'in Türkiye serüveni
Başak Tuncel - Madenler arası diyalog 'Tenet'
 

 

Tenet
Tenet

Sana sunabileceğim tek şey şu kelime: Tenet. Doğru kapıları açar; hatta bazı yanlış kapıları da. Onu dikkatli kullan. 

Christopher Nolan imzalı yeni orijinal bilimkurgu-aksiyon “Tenet”ın başrolünde John David Washington yer alıyor. Kahramanın sahip olduğu tek silah bir kelimedir: Tenet. Tüm dünyanın ayakta kalabilmesi için mücadele eden Kahraman, uluslararası casusluğun alacakaranlık dünyasında seyahat ederken üstlendiği görev onu gerçek zamanın ötesine götürecektir. Zaman yolculuğu değildir bu. Evirtmedir. “Tenet”ın uluslararası kadrosunda John David Washington’a Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Dimple Kapadia, Martin Donovan, Fiona Dourif, Yuri Kolokolnikov, Himesh Patel, Clémence Poésy, Aaron Taylor-Johnson’ın yanı sıra, Michael Caine ve Kenneth Branagh eşlik ediyor. Nolan yazıp yönettiği filmin hikayesini perdeye taşımak için IMAX®ile 70mm tekniklerinden yararlandı. “Tenet”ın yapımcılığını Emma Thomas ve Nolan; yönetici yapımcılığını ise Thomas Hayslip üstlendi. Nolan’ın kamera arkası ekibini oluşturan isimler şöyle: Görüntü yönetiminde Hoyte van Hoytema, yapım tasarımında Nathan Crowley, kurguda Jennifer Lame vekostüm tasarımında Jeffrey Kurland. Görsel efektler amirliğini Andrew Jackson’ın, özel efektler amirliğini ise Scott Fisher’ın gerçekleştirdiği filmin müziği Ludwig Göransson imzasını taşıyor. “Tenet”ın çekimleri yedi ülkeye yayıldı. Warner Bros. Pictures bir Syncopy Production yapımı olan Christopher Nolan filmi “Tenet”ı sunar.Filmin tüm dünyadaki sinema ve IMAX’lere dağıtımını Warner Bros. Pictures gerçekleştirecek. Çoğu insan zamanı var oluşumuzun değiştirilemez bir dinamiği olarak görür. Fakat sinemacı Christopher Nolan’ın ellerindezaman, ilginç bir şekilde, kolayca kontrol edilebilen, eğilip bükülebilecek, yan yana konulabilecek, hatta evirtilebilecekbir akış oldu. “Tenet”ın yazarı, yönetmeni ve yapımcısı olan Nolan, “Hikaye, zamanla ilgili fikirleri ve onu nasıl deneyimlediğimizi ele alıyor —bir bilim kurgu bileşenini casus türünün klasik öğeleriyle etkileştiriyor”. Nolan, “Tenet”ın bir süredir üzerinde düşündüğü bir kavram olduğunu ifade ediyor ve şöyle diyor: “Bir sinemacı olarak, çeşit çeşit fikirleriniz vardır—çekmecenin dibindeki bu fikirlerinolgunlaşması onlarca yıl sürebilir. Zaman her anlamda doğru olmalı. Benim için bu, ‘Dunkirk’ten sonradaha geniş bir film yapımcılığına geri dönmek istememin ve dünyanın dört bir yanındaki izleyicileri hiç olmadığı kadar çok yere götürmenin bir bileşimiydi. Ayrıca, her zaman yapmayı planladığım casus türüne soyunmaya hazır olduğumu hissettim. Çocukluğumdan beri casus filmlerini severim; gerçekten eğlenceli ve heyecan verici bir kurgu türüdür. Ama taze bir soluk getirebileceğimi hissetmediğimtakdirde bu tür bir film yapmak istemedim. Yaklaşımımızı en basit şekilde, ‘Inception’la soygun türünde yaptığımız şeyi ‘Tenet’te casus film türünde yapmaya çalışmak olarak açıklayabilirim." Bu küresel aksiyon-gerilim filminin yapımcılığını Nolan ile birlikte üstlenen Emma Thomas, "'Tenet' o kadar zorlayıcıydı ki on yıl önce bunu başaramazdık diye düşünüyorum, yani bu hikayenin Chris'in beyninden tam da doğru zamanda çıktığını hissediyorum. Bu, Chris'in sadece prodüksiyon anlamında değil, aynı zamanda hikayeyi geçmişte yaptıklarının sınırlarının ötesine taşıması açısından da yaptığı en iddialı film. Kendisinin geçmişten bugüne uzanan filmlerine baktığınızda, her birinin bir öncekine dayandığı hissi uyanıyor. Dolayısıyla, 'Tenet' kesinlikle uzun yıllar içinde edindiğimiz deneyimin bir ürünü". Nolan hikaye ayrıntılarını kendisine yakın tutmasıyla tanınmaktadır ve seyircilerin olay örgüsünün manevralarını ve dönüşlerini sinemada filmi izlerken keşfetmelerini tercih eder. Bu yüzden de, hikayeyi tanımlarken, şifreli bir şekilde şunları söylüyor: “‘Tenet’, merkezinde Kahraman'ın bulunduğu bir casusluk gerilim filmi. Kahraman, Tenet olarak bilinen, gizlilerden de gizli bir örgüte dahil ediliyor. Genellikle bu tür karakterler çok sert ve alaycı olarak tasvir edilir. Yine de, bu karakterlerin özverilerinin ve kendilerini feda edişlerinin ölçüsü diğer insanlara bir ahlak, sorumluluk ve güvenilirlik anlayışı yansıtır. John David Washington da ben de, burada bu niteliklerden daha fazla yararlanma fırsatımız olduğunu hissettik. Bu nitelikler Kahraman'ın en uç şeyleri, insanlığın faydasıuğruna daha da iyi yapmasına motivasyon oluşturdu". Sadece Kahraman olarak bilinen karakteri canlandıran Washington, "'Tenet', özünde, dünyayı kurtarmaya çalışan bir adamı konu alıyor" diyor. Öte yandan, girift şekilde örülmüş olay örgüsü en sıkı sarıldığımız ilkelerimizden bazılarını da irdeliyor. “Film, zamanı yorumlayışımız, algıladığımız şeyi gerçek olarak yorumlayışımız, öğrenilmiş davranışlarımız gibi geleneksel yöntemlere meydan okuyor” diyor aktör ve ekliyor: "Bunların dışında olup biten daha pek çok şey var. Daha önce böyle bir şey ne okumuş ne de görmüştüm. Herkes için de durum böyledir. Chris, zamanın fiziğini nasıl anladığımızı bu karakterin merceğinden çok zeki bir biçimde ele alıyor. Zamana olan merakının ne olduğunu bilmiyorum ama filmlerinde bunu irdeleyiş biçimine bayılıyorum". Thomas, bir şekilde herkesin Nolan’ın zamana olan hayranlığını paylaştığını gözlemliyor. "Hepimiz biraz zamana takıntılıyız, değil mi? Her kim olursanız olun, nereli olursanız olun, yaşam deneyiminiz ne olursa olsun, zaman konusunda hiçbir şey yapamazsınız. Sizi yönetir. Chris adına konuşamam, ama benim bakış açım bu. Zamanın evrensel olduğu gerçeği göz önüne alındığında, onun aynı zamanda öznel olarak da hissettiğiniz bir şey olması gerçekten ilginç: Bilirsiniz; çocuklar zamanı yetişkinlerden çok farklı hissederler. Ben zamanın ölçülemez bir şekilde hızlandığını hissediyorum. Ve ayrıca, bu pandemi sırasında, zaman algımız bambaşka bir şey oldu… günler haftalar gibi geldi ve aylar dakikalar gibi geldi. Çok tuhaftı". İlginç bir şekilde, meğer zamanı evirtme fikri modern fizikçiler için olasılık alanının dışında olmayıp, en temel ifadeyle, her şeyin düzensizliğe doğru gittiğini söyleyen entropi yasasıyla ilgiliymiş. Nolan, "Entropi haricindeki her fizik kanunu simetriktir —zamanda ileri veya geri gidebilir ve aynı olabilir" diye açıklayan Nolan, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Teori şöyle: Bir nesne için entropi akışını evirtebilirseniz, o nesne için zaman akışını tersine çevirebilirsiniz. Yani, hikayemiz güvenilir fiziğe dayalı. (Fizikçi) Kip Thorne'a senaryoyu okuttum ve kendisi bazı kavramlarda bana yardımcı oldu. Ancak, hikayemizin bilimsel olarak doğru olduğu konusunda herhangi bir iddiada bulunmayacağız. Ama kabaca gerçek bilime dayanıyor". Thomas senaryoyu ilk okuduğunda düşündüklerini şöyle aktarıyor: “Ölçek beni biraz korkutmuştu ama önermesi son derece özgün ve ilgi çekiciydi. Chris’in bazı filmleri yalnızca kağıt üzerinden okuyup kafada canlandırma anlamında oldukça zorluydu, fakat görsel olarak gördüğünüzde her şeyin mantıklı olacağını biliyorsunuz". Aslında, Nolan, filmin görsel ortamının, hakikaten öykünün belirli yönlerinin gerçekleştirilebileceği tek yol olduğuna işaret ediyor: “Kameranın özelliği aslen zamanı görmesi. Hareketli görüntü kamerası ortaya çıkmadan önce, insanların ağır çekim veya geriye hareket gibi şeyleri düşünmesinin bir yolu yoktu. Öyleyse, bu projenin meyve vermesine izin veren şey, zamana açılan bir pencere olan sinemanın bizzat kendisidir. Kelimenin tam anlamıyla, yalnızca kamera var olduğu için var olan bir proje bu". Bununla birlikte, kameranın zamansal varyasyonları resmetme konusundaki özel yeteneği yeterli olmayacaktı. Yönetmen vizyonunu gerçekleştirmenin “kamerayı ters çevirmek veya bir şeylerin geri gitmesi kadar basit olmayan bir kurallar dizisi" gerektireceğini biliyordu. Bunu, "Zamanın yönü ile içinde bulunduğumuz çevre arasında bir etkileşim var: Etrafımızda nesnelerin hareket edişinde ve hatta soluduğumuz havada” diye açıklayan Nolan, şöyle devam ediyor. "Evirtme kavramı asimetrik bir kavramdır, bu nedenle kural dizisi karmaşıktı ve daha karmaşık şekillerde ele alınması gerekiyordu. Bu, kullanılan tekniklerde çeşitlilik anlamına geliyordu: Oyuncu kadrosu ve dublörlerin dövüş sahnelerini hayata geçirirken farklı yönlerde koşup yürüyebilmelerinden, araçların çeşitli konfigürasyonlarda ileri veya geri gitmelerine kadar. Ancak bu şekilde, kare kare, belirli bir görseli yaratmak için kullandığımız tekniği tamamen değiştirebilirdik. Yıllar içinde öğrendiğimiz şeylerden biri şu: Kareden kareye kullandığınız hileyi değiştirmeye devam etmenize izin veren bir dizi farklı tekniğiniz varsa, izleyici için filmden çıkabilmek çok daha zor hale gelir. Film çok daha sürükleyici olur". Bu sürükleyici film izleme deneyimini güçlendirmek için, Nolan bir kez daha IMAX kameralara ve geniş format filmlere bel bağladı. "Yıllardır IMAX formatıyla çalışıyorum" diyor yönetmen ve ekliyor: "Seyirciyi hikayenin derinine alabilme anlamında olağanüstü bir güce sahip. Son derece eğlendirici ve eğlenceli olmasına çalıştığımız böyle bir hikayeyle, filmin seyirciyi bütünüyle sarıp sarmalamasını ve onları bir serüvene çıkarmasını istediğimizi gerçekten hissettik". Filmin kötü niyetli düşmanı Andrei Sator'u oynayan Kenneth Branagh, daha önce Nolan'la “Dunkirk” te çalışmıştı. Aktör, “‘Tenet’, olağanüstü bir film yapımcısından tüyleri diken diken eden, riskli bir gerilim filmi. Bence Chris, seyircilere birkaç şey vaat ediyor: Birincisi, onları kesinlikle, olumlu bir şekilde eğlendireceği vaadi; buna hiç şüphe yok. Ama bence diğer vaadiseyircilerin zekalarına, ilgilerine ve tutkularına hitap edeceği. Hikayeyi sinema yoluyla anlatan bir adam bu. Kendisi gibi çok bilgili bir yapımcı olan Emma'yla birlikte iddialı bir filmin nasıl başarılı olacağını lojistik olarak biliyorlar" diyor. Filmde Kahraman ile birlikte çalışan Neil karakterini canlandıran Robert Pattinson ise, “Bu daha fazla Chris Nolan filmi olamazdı. Filmlerinin her birinde öylesine özgün bir vizyon var ki. Bu filmi yapmak her yönden olağanüstü bir başarı oldu. Oldukça şaşırtıcı… gerçekten de bu filmle karşılaştırılabilecek hiçbir şey yok" diye ekliyor. "Tenet" filminin çekimleri, yapımcıları, oyuncu kadrosunu ve çekim ekibini Estonya, İtalya, Hindistan, Danimarka, Norveç, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'ne götürdü. Nolan, çekimin küresel doğasının hikayeye uygun olduğunu söylüyor: “'Tenet'in uluslararası unsuru çok önemli çünkü tüm dünya için —bir bütün olarak varoluş için— bir tehdidikonu alıyor. Dolayısıyla, filmin gerek ritminin gerek kapsam ve ölçeğin oluşturulması için bu küresel hissin çok önemli olduğunu düşünüyorum". Uzun süredir aksiyonu kamerayla görüntülemeyi tercih eden —hakiki setleri yeşil ekrana yeğleyen ve görsel efektlerden çok özel efektlere bel bağlayan— yönetmen için mekanlar çok önemli. Bu konuda şunu kaydediyor: “Oyuncuların görüntüleri ve içinde bulundukları durumlar ile filmin —bir binaya çarpan bir uçak ya da çarpık bir zaman mevhumu gibi— daha az olası unsurları arasındaki sınırları bulanıklaştırmayı seviyorum. Fantastik ile karakter tabanı arasında böyle bir ayrım olmadığında, filmde çok daha eşit bir ton elde ettiğinize ve izleyiciyi filmin içine daha fazla alabildiğinize inanıyorum". Nolan’ın yaklaşımı aynı zamanda oyuncuları da filmin daha çok içine çekti. Sator'un karısı Kat'i canlandıran Elizabeth Debicki bunu doğruluyor: "Neye adım atacağınızı ve neyin içine gireceğinizi gerçekten görebilmek, bir sanatçı için büyük bir nimet. Orada olmanın ne kadar olağanüstü olduğunu fark ettiğim anlar oldu; bunun duygusal anlamda bana muazzam yardımı olduğuna inanıyorum. Etrafınızda titreyen bir şeyin etkisini ya da teknenin altınızda sallandığını hissetmek nasıl yardımcı olmasın? Her ne kadar rol yapmak bizim işimizse de, sözünü ettiğim unsurlar performansın gerçekliğini organik olarak besliyor. Bu, kesinlikle paha biçilemez". Nolan, "Uzun zamandır film yapıyorum ve artık çalıştığım ortamın çok farkındayım" diyor ve ekliyor: "Bana ilham veren ve yaratıcı seçimlerimi mümkün olan her şekilde etkileyen şey ortam —senaryoyu yazarken, neler olacağını düşünürken, oyuncu seçerken… Her şey izleyicilere verme niyetinde olduğumuz o muazzam deneyim için. Her karar, seyircinin bir sinemada bir araya gelerek filmi büyük ekranda seyretmesi fikrine göre veriliyor. Bu, yaptığımız her seçimi ve yaptığımız her şeyi etkiliyor. " Thomas ise, "Yapım zordu. Bu tartışma götürmez" diyor ve ekliyor: "Ancak, sektörün kesinlikle en iyileriyle birlikteydik. Hem hikayeyi aktarmada hem de karakterleri hayata geçirmede bize yardımcı olan bu müthiş yetenekler sayesinde çok iyi hissettik".

An action epic revolving around international espionage, time travel, and evolution. Possibly about a man trying to prevent World War 3 through time travel and rebirth.

Bu sayfada yeralan verilerin tamamı özgün içeriktir. Antrakt Sinema’dan izin almadan tamamı ya da parçası kopyalanamaz, kullanılamaz.
Yapım Yılı : 2020
Tarz * : Action Crime Thriller
Süre : 195 dakika
Ülke : Amerika Birleşik Devletleri İngiltere
Yerli/Yabancı : Yabancı
Yönetim : Christopher Nolan
Senaryo : Christopher Nolan
Müzik : Ludwig Göransson
Görüntü Yönetimi : Hoyte Van Hoytema
Kurgu : Jennifer Lame
Sanat Yönetimi : Steve Christensen, Neville Dsouza, Liam Georgensen.
Oyuncular : Elizabeth Debicki, Robert Pattinson, Aaron Taylor-Johnson, Kenneth Branagh, Michael Caine, Clémence Poésy, Fiona Dourif, John David Washington, Wes Chatham, Himesh Patel, Martin Donovan, Andrew Howard, Dimple Kapadia, Yuri Kolokolnikov, Carina Velva, Jonathan Camp, Katie McCabe, Anthony Molinari, Rich Ceraulo Ko, Mark Krenik, Denzil Smith, Bern Collaço, Trent Buxton, Laurie Shepherd, Ingrid Margus, Alex Wexo, Marcel Saba, Jess Weber, Glenn Lawrence, Kenneth Wolf Andersen Haugen, Julia-Maria Arnolds, Aleksei Podlesnov, Schezaad Ausman.
Yapımcı Firma : Syncopy, Warner Bros. Pictures.
İthalatçı Firma : WB Turkey
Dağıtımcı Firma : WB Turkey
Sınıflandırma : 13+
Editör : (8/10)
IMDB Linki :

« Önceki Film  | Sonraki Film »

* Filmlerin tür bilgileri ülkesel ve bölgesel olarak tutarsızlıklar göstermektedir. Bu yüzden sayfalarımızda filmlerin tür bilgisine yer verirken en köklü ve güvenilir kaynak olan, dünyanın ilk olarak takip ettiği IMDB (International Movie Database)'yi kaynak olarak almaktayız. Bu alanlarda kullanılan İngilizce sözcükler tam karşılıkları olmamakla beraber şu anlama gelmektedir: Action-Aksiyon, Adventure-Macera, Animation-Animasyon, Biography-Biyografi, Cartoon-Çizgi Film, Comedy-Komedi, Crime-Suç/Polisiye, Drama-Dram, Documentary-Belgesel, Erotic-Erotik, Fantasy-Fantazi/Hayali/Ütopik, History-Tarihi, Horror-Korku, Music-Müzik, Musical-Müzikal, Mystery-Gizem, Porn-Porno, Romance-Aşk, Sex-Seks, Sci-Fi-Bilim Kurgu, Sport-Spor, Thriller-Gerilim, War-Savaş
** Sayfalarımızda görüntülenen filmlerin teknik bilgileri, fotoğraflar ve konuları bu filmlerin Türkiye temsilcilerinin ya da sahiplerinin açıkladığı verilerdir. Filmlerin açıklama ve tanıtım metinleri değiştirilmeden yayımlanmaktadır. Bütün bilgiler ve görseller firmalardan temin edilmektedir. Filmlerin orijinal isimlerinin yayımında ise en köklü ve güvenilir kaynak olan, dünyanın ilk olarak takip ettiği IMDB (International Movie Database)'yi kaynak olarak almaktayız.
Haftanın Yeni Filmleri | Arşiv Ana Sayfasına Dön

Ana Sayfa | Film Arşivi | Gelecek Program | Haberler | Gişe Raporu | Köşe Yazıları

Mesafeli Satış Sözleşmesi | Teslimat ve İade Şartları | Gizlilik Politikası

© Antrakt Sinema Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır